.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تا دیروز صبح جمعیت کشور چقدر بود؟

به گزارش شمال نیوز به نقل از خبر آنلاین، مطابق آخرین آمار این سازمان میزان جمعیت تا آخرین روز اردیبهشت ماه امسال حدود 75 میلیون و 417 هزارو 226 نفر است. البته طبق آمار این سازمان سال 90 ،جمعیت کشور 75 میلیون و 263 هزارو 972 نفر بوده است.

علی اکبر محزون مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال درباره آمار تولد در کشور می گوید: مطابق آخرین آمارها، استانهای مرزی و برخی از استانها مانند هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد دارای بیشترین میزان زاد و ولد هستند.


با این حال وی نسبت به رشد منفی جمعیت در سال‌های آینده هشدار می دهد و می افزاید: ایران از سال 90 وارد مرحله سوم گذار سنی جمعیت یعنی دوره میانسالی می‌شود و این بدان معناست که در هرم سنی جمعیت کشور، تعداد افراد 30 تا 64 ساله بیشتر از سایر گروه‌های جمعیتی خواهد بود.

کنترل جمعیت و سیاست های جمعیتی سبب شده است که به گفته مسئولان ما با کاهش جمعیت در کشور روبه رو باشیم و برای همین هم چند وقتی است که دولت درصدد است سیاستهای جمعیتی را تغییر دهد و به گفته محزون در سال‌های 75 تا 89 ،کشور ما دوره گذار سنی جمعیت در دوره جوانی را سپری کرد اما از سال 1410 ،کشور به مرحله کهنسالی می رسد.


وی درباره آینده نرخ رشد جمعیت کشور در زمان احتمالی منفی شدن این رشد توضیح می دهد: زمانی که نرخ باروری کل کشور به زیر 1/2 برسد، این موضوع زنگ خطری برای ثبات جمعیت کشور محسوب می‌شود و این در حالی است که هم‌اکنون، میزان باروری کل در کشورمان به 8/1 رسیده است و با این روال ما ابتدا رشد صفر و بعد رشد منفی را تجربه می کنیم .


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

محمد 2 خرداد 1391
اولاً جمعيت کشور تعرفي دارد. ثانياً ارقام ذکر شده توسط ايشان تعداد جمعيت نيست بلکه شناسنامه هاي ابطال نشده موجود در پايگاه جمعتي ثبت احوال است.ثالثاً جمعيت کشو شامل تمام افراد سکن در محدوده مرز جغرافيايي اعم از ايراني يا خارجي است. رابعاً عدد اعلام شده از سوي ايشان فقط شامل ايرانيان است. خامساً تعداد زيادي از ايرانيان به خارج
به طور موقت يا دائم مهاجرت کردند که بايد از عدد اعلام شده ايشان
کسر شود. و........ اگر بنويسم ......

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.104 seconds.